Logistik og interne processer er vigtige aspekter af e-handel

Driver du til dagligt en webshop, hvor der fra tid til anden sendes nogle varer afsted, som nemt går i stykker, eller som kræver ekstraordinær beskyttelse? Så har du uden tvivl allerede stiftet bekendtskab med det faktum, at både logistik og interne processer er vigtige aspekter af e-handel.

I denne artikel kigger vi nærmere på nogle af de ting, der især er vigtige at have in mente, når man ønsker at drive en succesfuld forretning på nettet. Nogle af tingene er du måske i forvejen klar over, men vi håber dog stadig at kunne bringe ny viden frem i lyset, så du har nye tiltag at implementere med det samme.

Beskyt dine varer bedst muligt under fragten

Det kan hurtigt gå hen og blive en dyr fornøjelse, hvis ikke du har pakket dine produkter ordentligt ind, og det resulterer i, at produktet bliver ødelagt, inden det når frem til kunden. Dels er det naturligvis med til at give et utroligt dårligt billede af dig og din virksomhed, og derudover kan det have store økonomiske konsekvenser, da det ikke er sikkert, at fragtselskabet vil dække tabet, hvis ikke varen har været pakket forsvarligt ind.

Sælger du eksempelvis flasker, så er det en god idé at investere i plastfolie. Selve omkostningerne forbundet med folien løber ikke op i ret meget pr. ordre, men går en af dine flasker først i stykker, når du har afsendt produktet, så kan det gå hen og blive en markant dyrere fornøjelse. Du kan læse mere om plastfolie her og finde ud af, om det kan være en investering, der vil kunne gavne den logistiske proces i din webshop.

Hvor hurtigt pakker I ordrer på lageret?

Ønsker man at skalere sin webshop, så er det vigtigt, at man kan følge med ude på lageret. Det kan nemlig hurtigt blive langhåret, hvis alle interne processer vælter, når der enkelte dage omsættes for 50% mere end normalt. Ønsker du at fremtidssikre din virksomhed, så skal der nogle interne processer til – og disse skal gerne løbende udvikles i takt med, at du lærer mere omkring de udfordringer, der kan opstå.

Interne processer er noget af de absolut vigtigste i en virksomhed, og selvom det ikke direkte bringer værdi til kunden, så vil det indirekte påvirke din kundetilfredshed, at alt eksempelvis kommer frem til tiden, eller at varen aldrig er gået i stykker under transporten.

About Dette indlæg er sponsoreret

Check Also

Gode råd til en succesfuld webshop

Vi lever i et samfund hvor der stadigt kommer flere og flere webshops. Der er …

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *