Lagerstyring og andre integrationer til din webshop

At have en detailvirksomhed handler i dag lige så meget om digitale kompetencer, som det handler om almindeligt og godt købmandskab. For selvom man reelt set stadigvæk bare skal købe ting billigt og sælge det med en vis fortjeneste, er der i dag mange flere ting forbundet med detailhandel, end man lige skulle tro. Man skal have styr på ting som SEO, PPC og SOME, og man skal helst også være en haj til kodning og redigering af billeder.

Men selvfølgelig kan man ikke klare det hele på en gang, og i rigtig mange tilfælde behøver man heller ikke være Ole Opfinder for at finde en holdbar løsning, da der faktisk i dag er udviklet utrolig mange integrationer, der sagtens kan klare opgaven for en.

I artiklen her kigger vi på, hvordan du som selvstændig kan skabe det perfekte setup til din e-handel gennem integrationer. Vi har samlet nogle fif til, hvordan store og omfattende opgaver kan gøres simple og overskuelige. Læs videre, og få styr på cornerstone-elementer allerede i dag.

Vælg en lagerstyringsintegration

Man skal ikke være en særlig erfaren handelsmand for at vide, at lagerstyring er en af de mest centrale dele af ens forretning. For selvom det måske virker til at være en ganske simpel opgave, er det faktisk ofte i forbindelse med logistik og lagerføring, at man løber ind i problemer som indehaver af en detailhandel. Enten har man ikke overblik, eller også mangler man bare et trackingprogram, der kan fortælle, hvornår man skal indkøbe nye varer.

Men lagerstyring behøver ikke være svært. Og bruger du lidt tid på at undersøge mulighederne for at bruge et standardiseret lagerstyringssystem, kan du faktisk komme rigtig langt. Med et sådant program har man nemlig mulighed for helt at udlicitere sin lagerhåndtering – og da menneskerne bag er mere erfarne med netop lagerstyring, vil man også ofte opleve, at hele processen pludselig bliver meget mere lean – hvilket må siges at være en bonus. Man får nemlig meget mere tid til at skabe værdi for forretningen.

Flere lagerstyringsprogrammer fungerer også således, at man faktisk kan samle store dele af forretningen i et digitalt system. Og så har man – ud over mere kontrol med lageret – også i højere grad mulighed for at tilrettelægge sin kundeservice, således at man faktisk kan underrette køber om, hvor pakken er i forsendelsesprocessen.

Brug dit CMS-system til at skabe trafik

Er man ny inden for e-commerce, kan man også overveje, om ikke man skulle bruge lidt tid på at undersøge, hvordan man ved brug af sit CMS-system kan skabe mere trafik til sit website. Mange af de mest brugte CMS-systemer har nemlig tillægsprogrammer, der kan hjælpe dig med SEO, Google Ads og forskellige SOME-kampagner. På den måde kan du samle hele din marketingsindsats ét sted, og du kan ofte – på grund af det brugervenlige interface – få endnu mere ud af din indsats og dit budget.

Har du ikke overvejet dette før, bør du i hvert fald give det en chance. For i langt de fleste tilfælde viser det sig at være en rigtig god forretning.

About Dette indlæg er sponsoreret

Check Also

Vi køber alt på nettet

Vi danskere er blevet helt vilde med at handel på nettet. Efterhånden køber vi alt …

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *