22. juni, 2017
Kundeservice er essentielt, hvis din forretning skal have succes

Kundeservice er essentielt, hvis din forretning skal have succes

Butik- og webshopejere oplever, at kunderne stiller højere og højere forventninger til dem. Det betyder blandt andet, at både kundeservice- og markedsføringsarbejdet bliver sværere at forholde sig til som butiksejer.

Det handler om, at finde og bibeholde den røde tråd igennem hele markedsføringsprocessen ­– som altså også bør indeholde kundeservice.

Kundeservice bør tænkes ind markedsføringen

Hvordan skiller man sig ud i et marked, hvor der er rigtig mange aktører – og dermed mange konkurrenter? Det gør man ved at tænke kundeservice ind som et led i markedsføringen.

For det er, hvad det er; kundeservice er den bedste måde, hvorpå du skiller dig ud fra konkurrenterne, og hvis en kunde har oplevet at blive behandlet godt i en butik, er der stor sandsynlighed for, at denne vil videredele dette med sine bekendtskaber, hvilket kommer dig til gode.

Men hvad er god kundeservice egentlig? Er det at kunne få svar på de spørgsmål, der opstår i forbindelse med et køb? Eller kunne det tænkes, at det faktisk er en smule mere komplekst end som så?

Kundeservice handler om oplevelse på tværs af platforme

Kundeservice handler i bund og grund ikke om ikke at mislede kunderne, men rent faktisk være ærlige og vise tingene, som de er. Derfor er det (blandt andet) nødvendigt, at der ikke er inkonsistens i forhold til brandingen.

Der skal være ensretning, uanset om der er tale om webshop, fysik butik, online markedsføring og offline markedsføring. Her er det visuelle udtryk samt ’tone of voice’, elementer der er strengt nødvendige, nu hvor der er så mange forskellige medier, butikkerne skal være synlige på. Dette kaldes for omnichannel-markedsføring.

En butik som Dr. Adams i Odense er eksempelvis til stede på på Instagram og Facebook samt som fysisk butik og webshop. Alle platforme, de er nødt til at vedligeholde, opdatere og, såfremt der er nogle, besvare kundernes henvendelser – og kun ved at gøre dette, opleves der en længervarende succes, som (måske, men højst sandsynligt) får kunderne til at fortælle andre, om deres fremragende oplevelse ved at handle i din forretning.

Er du interesseret, kan du læse mere om, hvordan du finder den rette ’tone of voice’ her.

Om admin

Skriv kommentar

Din email-adresse offentliggøres IKKE.Obligatoriske felter er markerede *

*