Hvordan bliver fremtidens markedsføring?

Måden, hvorpå produkter markedsføres, har ændret sig meget, siden internettet – og i særdeleshed de sociale medier – har gjort sit indtog. Det er ikke længere nok blot at have et stort banner ved en busstation, hvis man ønsker, at folk skal lægge mærke til ens produkter.

I dag skal der mere til, hvis man vil være en del af forbrugerens bevidsthed. Man skal gøre sig fortjent til det – men hvordan gør man egentlig det? Og hvordan kommer fremtidens markedsføring til at se ud?

Brands skal være lokale

I en verden, der bliver mere og mere globaliseret, er det nødvendigt, at skabe en modreaktion. Forbrugerne vil have lokale virksomheder. Det bliver altså mere og mere populært, at brands skal være til stede, hvor forbrugeren er – og hermed altså fremstå lokale.

Prissammenligningstjenester

Der findes mange kanaler, hvor det er muligt at sammenligne priser på forskellige produkter. Her er der godt mulighed for at markedsføre sine produkter. Det handler om at være til stede der, hvor forbrugerne er, og de er der, hvor produkterne er billigst.

Er du på udkig efter hurtigt og billigt bredbånd, vil du oftest søge efter det på de steder, hvor det er billigst. Det kan gøres mange steder, for der findes adskillige prissammenligningstjenester på nettet, hvor man har mulighed for at få sine produkter ind, så folk kan finde dem.

Interaktion med kunderne

Et personligt brand er vigtigt, og med personlig menes ikke, at der skal være en person, der repræsenterer brandet. Det betyder i stedet, at der skal være en form for interaktion med kunderne. Et brand må aldrig være passivt, og ved at interagere med kunderne kommer man til at blive en fast del af deres hverdag.

Den traditionelle online markedsføring fortsættes

Der er masser af måder, man kan reklamere på via internettet. Og dette er en udvikling, der vil fortsætte. I den nærmeste fremtræden vil det blive endnu mere udpræget at bruge markedsføring på internettet, fordi det er muligt at lave det mere og mere personligt.

Det vil også være muligt at markedsføre sig i forhold til Siri og andre stemmestyrede styresystemer. Det er en god idé, fordi stemmestyring bliver mere og mere udpræget. Det handler om at være det første resultat, der dukker op, når der spurgt om et pizzeria eksempelvis.

Der er desuden ikke det store grundlag for trykte reklamer i fremtiden, da det er en naturressource, der kommer til at blive anset som værende miljøsvineri.

About admin

Check Also

Kundeservice er essentielt, hvis din forretning skal have succes

Butik- og webshopejere oplever, at kunderne stiller højere og højere forventninger til dem. Det betyder …

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *