Guides

SEO – de ufine metoder

Et af hovedelementerne i marketing er synlighed. Det kan godt være, du har helt styr på, hvordan dine produkter skal markedsføres, men det nytter ikke noget, hvis ingen ved, at din shop eksisterer – eller hvis det er den forkerte målgruppe, dine annoncer vises for. Med det i tankerne så overvej, hvor meget en høj placering på Googles søgeresultater er …

Read More »

Guide til landing pages

En landing page er en enkelt side på et websted, som en potentiel kunde sendes til, når han eller hun klikker på Call-to-action i et nyhedsbrev, på Adwords eller via organiske søgeresultater. I stedet for at sende dine potentielle kunder ind på en generel og bredt målrettet produktbeskrivelse, fungerer en landing page som et strømlinet og langt mere målrettet supplement …

Read More »

Hvad er long tail marketing?

Traditionelt har udvalget i en given butik altid været rettet mod de mest sælgende og populære varer. Det har med andre ord altid været popularitet og efterspørgsel, der har bestemt sortimentet, hvad enten man snakker i en musikshop, en tøjbutik eller udvalget af dagligvarer hos den lokale købmand. Men alt dette har ændret sig med salg og shops på internettet. …

Read More »

Guide til webhosting

Før eller siden har dit nye firma, dit nye produkt eller din gode idé brug for en hjemmeside på nettet. Men inden man overhovedet begynder at overveje design, konvertering og SEO har man brug for to ting for at komme i gang: En sted at hoste din website Et domænenavn Heldigvis kan denne guide hjælpe dig med begge dele, og …

Read More »

5 tips til at fange læsernes gunst

Jeg har i en tidligere artikel været inde på, hvad content marketing er, og hvorfor det er vejen frem som langsigtet marketingsstrategi for din virksomhed. For den markedsførende er det også en måde at være kreativ på en helt anden måde i forhold til de traditionelle metoder. Godt indhold / content er som sagt hele fundamentet for denne praksis. Men …

Read More »

Guide til bedre Call to Action

Som navnet måske antyder, handler Call to Action om at opfordre din læser til at agere. Hvorvidt du ønsker, at folk skal købe dit produkt, skrive sig op til din underskriftsindsamling eller melde svar tilbage til på din fødselsdagsinvitation, er det Call to Action – ofte forkortet CTA – som du benytter. Og ikke alene det, men for det meste …

Read More »

Guide til bedre konvertering

(Del af artikelserien: Den komplette guide til online markedsføring) Hvis du står overfor at skulle lancere en online content marketing-kampagne for din virksomhed, har du sikkert allerede bemærket, at der er en masse ting at skulle tage sig af, både kreativt og funktionelt. Forhåbentlig når du nye, uanede højder på den kreative del og får implementeret masser af gode tiltag …

Read More »