Guides

3 tips til Instagram-markedsføring

Hvis du allerede markedsfører på twitter, facebook og linkedIn, undrer du dig måske over, hvorfor du også bør bruge tid på at promovere dit firma gennem Instagram. Svaret er, at Instagram er den perfekte platform til at nå ud til de brugere, som bliver draget til visuelle budskaber og content-sharing. Og så har denne service et langt mere personligt touch …

Read More »

Er ”folden” mindre vigtig i dag?

Konceptet at designe til over folden har altid været et stort fokus for såvel webdesignere som online markedsføringsfolk. Men i takt med teknologiernes udvikling, bør vi så opdatere vores tilgang til folden her i 2014? Begrebet ”over folden” henviser til den del af en hjemmeside, som man kan se fra starten uden at skulle scrolle ned eller gøre noget. Dette …

Read More »

10 tips til testimonials

Vi er kritiske, når vi som kunder surfer rundt på nettet. Fordi udvalget af webshops er så stort, kan den mindste ting få os til at klikke videre. Vi er med andre ord blevet mere sofistikerede – vi kender vores rettigheder, vores udvalg og hvordan god kundeservice skal se ud. Som shopejer er det derfor heller ikke nok bare at …

Read More »

Introduktion til incentive-marketing

Der er mange forskellige grunde til, at vi gør ting. Nogle gange er vi motiveret til at udføre handlinger af personlige årsager, imens vi i andre tilfælde lader os påvirke af udefrakommende faktorer. Incentive-marketing fokuserer specifikt på det aspekt, som gør, at vi bliver tiltrukket af eksterne belønninger (free stuff!). Også selvom vi rent rationelt godt kan se, at det …

Read More »

Forskellen på branding og grafisk design

Der hersker ingen tvivl om, at branding er en vigtig del af enhver business, men ofte bliver branding og grafisk design forvekslet. Den grafiske side af branding er uden tvivl meget vigtig, men den er ikke alt! Mange virksomheder overser, hvad et ”ægte” brand kan føre med sig, fordi de slår sig til tåls med et logo eller et design. …

Read More »

Fordelene ved grafisk branding

Når man snakker branding, er grafikken ét af de vigtigste elementer til at skabe det indtryk, der i sidste ende afgør, hvordan din virksomhed bliver opfattet. Branding er selvfølgelig ikke KUN grafik (og især ikke kun et logo), men det er et meget vigtigt aspekt, hvorfor det fokus for denne artikel. Der er et ordsprog, der siger, har vi kun …

Read More »

Shopping cart abandonment

Alle webshops, store som små, er velkendt med fænomenet. Der er kunder i butikken. Den potentielle køber har brugt lang tid på at undersøge sortimentet og gå dine sider igennem. Vedkommende har lagt varerne i indkøbskurven… Og så intet. Nada. Væk. Brugerens sidste klik er på ”luk vindue” i stedet for på ”Gennemfør køb”. Det er det, som i markedsføring …

Read More »

Markedsføringsmateriale til din webshop

Når du skal markedsføre din virksomhed, er det vigtigt, at du gør brug af et skarpt, visuelt materiale. Materialet skal kommunikere dine budskaber på en lettilgængelig måde, og der skal være en samlet grafisk linje, i alt hvad du udformer. De bedste værktøjer til fremstilling af markedsføringsmateriale er Adobes programmer. Der findes i dag mere end 15 forskellige programmer, hvoraf …

Read More »

Egen app øger salget

Mere og mere trafik til hjemmesider kommer fra de besøgende, som bruger internettet på mobilen. Men konverteringen følger ikke nødvendigvis med, hvilket vil sige, at en potentiel kunde er mere tilbøjelig til at købe noget, hvis de sidder foran en almindelig skærm. Derfor giver det rigtig god mening, at de forskellige shops og brands udvikler apps, der gør det lettere …

Read More »

Word of mouth marketing

Marketing handler om at skabe bevidsthed og opmærksomhed omkring ens produkt – men i modsætning til, hvad det gamle ordsprog siger, skal det udtrykkeligt siges, at ikke al omtale er god omtale! Det er her, Word of Mouth kommer ind, og i denne artikel kigger vi på, hvilken effekt det har på din business, og hvad du kan gøre for …

Read More »