22. juni, 2017
Forbedre din kundeservice med SMS

Forbedre din kundeservice med SMS

Tænker du at det kun er store virksomheder, der kan benytte sig af SMS i forbindelse med kundeservice? Tænk igen.

Små virksomheder kan beklage sig over, at de ikke har samme budget til f.eks. reklamer, som de store virksomheder har. Men der er et område, hvor de mindre virksomheder generelt kan vinde stort på i forhold til de store – nemlig kundeservice. Når der snakkes om små virksomheder, tænker mange forbrugere nemlig ofte på ting som: personlig service, mere individuel opmærksomhed på den enkelte kunde og meget bedre kundeloyalitet.

Mange små virksomheder tror dog fejlagtigt at SMS og andre moderne marketing platforme, kun er for de store virksomheder med et langt større budget. Dette er ikke sandt. Nej tværtimod danner SMS-beskeden og små virksomheder et fremragende par.

SMS er nemlig en overkommelig og enkel måde at nå ud til sine kunder og det kan nemt benyttes til kundeservice, uanset hvor mange eller få mennesker du har i arbejde i lige netop din virksomhed. Klik her og din ud af, hvordan en online sms sender nemt kan benyttes af små kunder.

kundeservice-pr-sms

Sådan kan SMS tjene dine kunders behov

Hvor mange af jer har haft en dårlig oplevelse på en restaurant eller i en butik og har besluttet jer for at klage?

Hvis statistikkerne taler sandt så 1 ud af 26. Resten gjorde intet, men hele 91% vil sandsynligvis ikke besøge den restaurant eller butik igen. En øjenåbner for mange virksomheder, der viser hvor vigtig god kundeservice egentlig er.

En SMS meningsmåling giver dine kunder en neutral platform, hvor de kan føle sig frie til, at udtrykke deres sande meninger. Uden at spørge dine kunder, vil du sandsynligvis aldrig få af vide, hvordan deres måltid var, eller om de var tilfredse med den service de har modtaget.

jpeg

SMS er en ideel måde at gøre dette på fordi den får langt højere responsrater end f.eks. e-mail. Kunder sender gerne tekstbeskeder til en virksomhed. Ja vidste du at hele 78% af befolkningen (kilde) ville ønske de kunne sende en SMS til en virksomhed fremfor f.eks. at ringe. Telefonsamtaler er ikke så effektive, fordi de er afhængige af, at virksomheden er der til at besvare telefonen. Det er kun 14% af opkald til virksomheder der besvares, uden at man bliver sat i en venteposition.

SMS er en hurtig og bekvem måde at kommunikere et problem. Det er hurtigt, og medarbejderne kan ofte reagere hurtigere på tekst end de kan på et opkald. Tekstbeskeder giver desuden kunder en registrering af samtalen, som de ikke ville få ved et opkald.

Send påmindelserne

Hvis du driver en serviceorienteret virksomhed, såsom en frisørsalon, en tandlæge klinik, et autoværksted, en massage klinik eller en anden service, hvor du aftaler tider med dine kunder, kan en simpel påmindelses tekstbesked medvirke til, at reducere udeblivelser og derved forbedre kundeoplevelsen. Vi har alle travlt og en hurtig påmindelse pr. SMS til at huske f.eks. tandlægeaftalen, er for mange guld værd.

SMS er en bedre måde at sende disse påmindelser end f.eks. e-mail eller telefon. E-mail kan på ingen måde konkurrere med SMS både i forhold til svar og åbningsprocent og telefonopkald kan være tidkrævende både for medarbejder og kunder.

Om admin

Skriv kommentar

Din email-adresse offentliggøres IKKE.Obligatoriske felter er markerede *

*