Få tid til det vigtigste med et callcenter

Små selvstændige erhvervsdrivende har det med at stå til rådighed på telefonen alle døgnets 24 timer, og det er en rigtig dårlig ide af flere årsager. Først og fremmest kan det gå ud over både din fritid og din familie, hvis du ikke kan koble af og slukke telefonen. Mange opfatter det også som tegn på, at virksomheden er meget lille, hvis man altid kan få fat på ”ham selv”. Du kan derfor ganske roligt indføre en telefontid, som måske er fra 8-16 eller måske endda fr 10-16. Du mister ikke kunder på det, for hvis telefontiden er meldt ud på dine visitkort og hjemmeside, tilpasser kunderne blot deres opkald efter det. Det er ganske normal praksis, og ingen vil drømme om at være irriteret over det.

Til gengæld har kunderne så en forventning om at kunne komme igennem til virksomheden telefonisk i det nævnte tidsrum, og her skal du selvfølgelig sørge for at være til rådighed. Det er ikke uproblematisk, specielt ikke hvis du ofte modtager trivielle forespørgsler og måske har mange kunder, som egentlig ikke vil handle, men blot hyggesludre lidt. Det er ikke unormalt, at der kan gå timer med telefonsamtaler hver dag, og det koster direkte på bundlinjen. Undersøgelser viser desuden, at det kan tage op til 20 minutter at genvinde fuld koncentration efter en afbrydelse, og så er der pludselig ikke meget effektiv arbejdsdag tilbage for dig.

Callcentret er en billig sekretær

Du kan selvfølgelig vælge at ansætte en sekretær, men de færreste små virksomheder har råd til den slags ekstravagance. Derimod kan du med fordel lave et samarbejde med et callcenter, som netop har specialiseret sig i at hjælpe dig med den slags problemer. De modtager kundens opkald på dine vegne, så du i første omgang er fri for det. Når der ringes til dit firmanummer, vil callcentrets telefondame besvare dit opkald med en venlig og ”smilende” stemme, præsentere sig med dit virksomhedsnavn, og modtage kundens besked.

Et godt eksempel er City Callcenter, der kan håndtere dit indgående opkald præcis som du ønsker det. Eksempelvis kan det aftales, at kun vigtige samtaler stilles direkte igennem, mens diverse forespørgsler besvares med et – ”vi vender tilbage hurtigst muligt”, hvorefter telefondamen tager imod kundenavn, telefonnummer og forespørgslens art, og sender besked til dig via SMS eller email. Det kan også aftales, at særlige telefonnumre stilles direkte igennem til dig. Mulighederne er uendelige, og resultatet er, at du i langt mindre grad vil blive afbrudt i dit arbejde, uden at kunderne vil opleve det som en forringelse af servicen. Det er der god økonomi i, for det er en overraskende billig service.

About admin

Check Also

Guide: Sådan finder du den billigste mobiltelefon på nettet

Der findes adskillige webshops, der sælger mobiltelefoner og tablets. Det er dog ikke alle, der …

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *