Brand dig offline med marketinggear købt online

De fleste moderne virksomhedsejere er bekendte med vigtigheden i online branding. Det er vitalt for firmaet at der er en aktiv Facebookprofil, jævnlig opdatering på Instagram og en dynamisk hjemmeside. Disse aspekter af moderne virksomhedsledelse har majoriteten af den nye generations ledere styr på. Der hvor det kan halte er med offline branding.

Offline branding er ligeså vigtigt som online branding

I præ-internet æraen var offline branding vitalt for firmaer for at udbedre kendskabet til dets brands. Der blev brugt millioner på reklamer i aviser, tidsskrifter, busser og tv. Derudover var merchandising en vigtig del af marketing-mixet.

Merchandising bliver mere og mere udbredt og det er stadigt et vigtigt supplement til online marketing. Merchandising går i sin enkelthed ud på at firmaets logo bliver placeret på mindre forbrugsvarer, elektronikvarer eller tøjartikler. Som udgangspunkt er der tale om relativt billige produkter, som bliver brugt ofte eller synligt, så den optimale brandeksponering opnås.

For at få succes med merchandising og offline marketinggear handler det om at vælge artikler, som er i tidens ånd og populære. Eksempelvis har powerbanks og slik med logo ofte været anvendt til merchandising, det samme gælder USB-sticks. Et fjerde godt eksempel er silikone armbånd.

Fordelen for et firma ved at vælge eksempelvis at offline markedsføre sig via et silikone armbånd er at de får maksimal eksponering for pengene. Et silikone armbånd bæres synligt på armen og er dermed synligt for bærerens omverden. Det er dog så diskret at bæreren kan have det på uden at tiltrække sig negativ opmærksom. Dernæst er silikone armbånd en del af tidens ånd. De bliver ofte brugt til at lave statements med.

Udgiften til offline marketinggear er en investering

Mange betragter marketinggear og merchandising som en udgift. Dette er dog en stor fejl. For udgiften til merchandise og marketinggear skal betragtes som en reklameinvestering. For desto bredere ens brand er kendt desto flere vil købe det. Det er uanset om det er offline eller online. Fordelen ved at have en ligeså stærk offline profil, som online profil. er at ens online kampagner for større gennemslagskraft. Årsagen er at genkendeligheden er større for ens brand og logos da de er kendt fra offline verdenen. Laver man succesfuld branding med merchandise vil man opleve en positiv ROI da udgiften til marketinggear langt bliver opvejet af de ekstra ordre, som kommer på baggrund af øgede eksponering i den virkelige verden.

About admin

Check Also

Lær at styre et regnskab i en webshop

Hvis du har en webshop, kan det være, at du en gang om måneden sidder …

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *